ALGEMENE VOORWAARDEN 

(dd 18/11/2021)

Artikel 1 - Ondernemingsgegevens

Didi’s Design

www.didisdesign.be met bijhorende webshop

van Dimitri Haverals
Lakeman 40
1840 Londerzeel
België
Telefoon: +32 471 795587
Email: info@didisdesign.be
BTW nummer BE0775.900.228

Artikel 2 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Didi’s Design en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en de klant.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de klant beschikbaar gesteld via de site. De algemene voorwaarden, de retourneringsvoorwaarden, de privacy policy, verzendvoorwaarden zijn opgenomen op elke pagina van de site. Bij bestelling verklaart de klant deze gelezen, goedgekeurd en aanvaard te hebben.
  3. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
  4. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  5. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 3 - Het aanbod 

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. Didi’s Design is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken. Als Didi’s Design gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Didi’s Design niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Didi’s Design kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de klant duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
  • de prijs inclusief BTW;
  • de eventuele kosten van verzending;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

Artikel 4 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Didi’s Design onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door Didi’s Design is bevestigd, kan de klant de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Didi’s Design passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de klant elektronisch kan betalen, zal Didi’s Design daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. Didi’s Design kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Didi’s Design op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
  6. Overmacht: Elke partij is van rechtswege bevrijd en niet gehouden to nakomen van enige verbintenis tegenover de tegenpartij ingeval van overmacht. Onder overmacht wordt verstaan een gebeurtenis waarin de uitvoering van een overeenkomst door één van beide partijen niet kan tot stand komen. Zonder een complete opsomming te geven kunnen deze bijvoorbeeld zijn; uitputting van voorraad, vertragingen of uitblijven van producten door leveranciers, stakingen, brand, oproer, epidemies, natuurrampen, overstromingen, fouten of vertragingen van derden en vele andere. De partij die zich beroept op overmacht is niet verplicht om het onvoorzienbaar en ontoerekenbaar karakter van de omstandigheid die overmacht impliceert te bewijzen. Ingeval van overmacht worden de verplichtingen van betreffende partij opgeschort of tijdelijk on hold gezet. Een overmacht die langer dan twee maanden duurt kan zonder tussenkomst van een rechter door beide partijen ontbonden worden zonder enige vergoeding te moeten betalen aan de gedupeerde partij.
  7. Didi's Design houdt zich ook het recht voor om een bestelling te weigeren indien hij serieuze twijfels heeft over de ernst van de bestelling of in andere bijkomende gevallen zoals mogelijk; de klant moet meerderjarig zijn, indien in het aanbod een kennelijke vergissing of fout werd begaan, indien voorraad is uitgeput, indien geen betaling is ontvangen, indien sprake is van overmacht en/of kwade trouw en rechtsmisbruik, indien het leveradres buiten België is.

Artikel 5 - Herroepingsrecht 

Bij levering van producten:

  1. Bij de levering van producten heeft de klant de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na levering van het product bij de klant of een vooraf door de klant aangewezen en aan Didi’s Design bekend gemaakte vertegenwoordiger. Alle goederen die besteld zijn op uitdrukkelijke vraag van de klant met een toegevoegd werk van gepersonaliseerd karakter en niet voor anderen geschikt zijn en al gestart of gemaakt, zelfs voor de levering ervan vallen buiten dit herroepingsrecht.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de klant zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Didi’s Design retourneren, conform de door Didi’s Design verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de klant gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan Didi’s Design. Het kenbaar maken dient de klant te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de klant kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De klant dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de klant na afloop van deze 14 dagen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht en het product niet aan Didi’s Design heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Bij levering van diensten:

  1. Bestellingen van op maat gemaakte of gepersonaliseerde producten kunnen enkel geannuleerd worden binnen de 14 dagen na bestelling en tevens wanneer Didi’s Design nog geen aanvang heeft gemaakt met het maken van de producten.
  2. Voor producten die speciaal op vraag van de klant gemaakt of gepersonaliseerd worden telt het herroepingsrecht niet of kunnen niet geruild worden.
  3. Voor het definitief personaliseren van een product zal Didi’s Design een proefdruk per email ter goedkeuring versturen. De proefdruk dient onmiddellijk goed of afgekeurd te worden om het vervaardigen ervan niet te vertragen.

Artikel 6 - Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de klant een bedrag betaald heeft, zal Didi’s Design dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door Didi’s Design. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de klant is gebruikt tenzij de klant nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
  3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de klant zelf is de klant aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
  4. De klant kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door Didi’s Design niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 7 - Uitsluiting herroepingsrecht

  1. Didi’s Design kan het herroepingsrecht van de klant uitsluiten voor gepersonaliseerde producten.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
  • die door Didi’s Design tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de klant;
  • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
  • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

Artikel 8 - De prijs

  1. De prijzen van de producten of diensten worden niet verhoogd tussen de bestelling en de levering van het product, behoudens prijswijzigingen als gevolg van eventuele veranderingen in btw-tarieven.
  2. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  3. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien Didi’s Design dit bedongen heeft en: 
  • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  • de klant de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  • De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  1. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten bij het opstellen van de producten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is Didi’s Design niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren, maar verwittigt de klant direct dat het hier om een druk- en zetfout gaat en past deze aan na onderling akkoord of annuleert de bestelling. 

Artikel 9 - Betaling

  1. Een aankoop is definitief van zodra de betaling is ontvangen bij de bestelling.
  2. Voor betaling met krediet- of debetkaarten wordt samengewerkt met betaalinstelling Stripe en/of Mollie. Deze regelt de betalingen online voor de klanten. Bestellingen zonder geldige betalingen op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt. Om een veilige online transactie te waarborgen worden de transactiegegevens versleuteld. 
  3. Didi's Design aanvaardt Bancontact, Payconiq, kredietkaart, Paypal
  4. Didi's Design aanvaardt ook betalingen per overschrijving maar enkel op uitdrukkelijke vraag van de klant en toestemming door Didi's Design.

Artikel 10 - Levering

  1. De levering vindt ten vroegste plaats na ontvangst van de volledige betaling tenzij anders schriftelijk of via email bevestigd.
  2. De producten worden geleverd op het door de klant aangegeven adres of vertegenwoordiger van de klant.
  3. Tenzij anders vermeld worden de leveringen uitgevoerd door Bpost aan huis.
  4. Afhalen is steeds mogelijk op Lakeman 40 te 1840 Londerzeel mits afspraak gemaakt met Didi's Design.
  5. Didi's Design is niet verantwoordelijk voor een laattijdige of niet levering door haar logistieke partner Bpost. Alle leveringen van Bpost gebeuren met trackingnummer om opvolging van levering te traceren.

Artikel 11 - Conformiteit en garantie

  1. Didi’s Design staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. 
  2. Een door Didi’s Design, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de klant op grond van de overeenkomst tegenover Didi’s Design kan doen gelden.
  3. Eventuele gebreken van geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering aan Didi’s Design schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend op kosten van de klant.
  4. De garantietermijn van Didi’s Design komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. Didi’s Design is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de klant, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

De garantie geldt niet indien:

  • de klant de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
  • de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig of onvakkundig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van Didi’s Design op de verpakking of de beschrijving behandeld zijn

Artikel 12 - Levering en uitvoering

  1. Didi’s Design zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten. Een leveringstermijn van tussen de 7 en 14 dagen na aanvaarde bestelling wordt nagestreefd maar is niet bindend. De uiteindelijke levertermijn hangt ook af van de leveringstermijn van betreffende leveranciers en hun beschikbaarheid van de goederen. Indien de levering langere tijd nodig heeft zal Didi’s Design de klant daarvan verwittigen.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de klant aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 1 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij klant akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de klant hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De klant heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De klant heeft geen recht op een schadevergoeding. 
  4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de klant geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de klant geen recht op schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal Didi’s Design het bedrag dat de klant betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal Didi’s Design zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van Didi’s Design.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Didi’s Design tot het moment van bezorging aan de klant of een vooraf aangewezen en aan Didi’s Design bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 13 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de klant bestelde goederen direct betaald te worden door de opgegeven betaalmethoden bij het plaatsen van de bestelling. Een bestelling wordt slechts aangenomen door Didi’s Design als de betaling voldaan is.
  2. De klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Didi’s Design te melden.
  3. In geval van wanbetaling van de klant heeft Didi’s Design behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de klant kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen of de bestelling te annuleren.

Artikel 14 - Klachtenregeling 

  1. Didi’s Design beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Didi’s Design, nadat de klant de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij Didi’s Design ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Didi’s Design binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een klant zich allereerst te wenden tot Didi’s Design. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. Een klacht schort de verplichtingen van Didi’s Design niet op, tenzij Didi’s Design schriftelijk anders aangeeft.
  7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door Didi’s Design, zal Didi’s Design naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 15 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen Didi’s Design en de klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing. Ook indien de klant woonachtig is in het buitenland. In geval van betwisting zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement Antwerpen, afdeling Mechelen bevoegd.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 16 – Intellectuele eigendomsrechten

  1. De logo’s, foto’s, teksten, beelden en andere van de website didisdesign.be zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Didi’s Design bezit deze rechten en ook bij de leveranciers of andere rechthebbende die deze website omvatten.
  2. De geheel of gedeeltelijke reproductie, gebruik, publicatie, aanpassing, verkoop en verdere is op welke wijze dan ook verboden zonder de voorafgaandelijke toestemming van Didi’s Design en haar leveranciers of andere.
  3. Didi’s Design eigent zich ook het recht toe om foto’s gemaakt van opdrachten gemaakt voor klanten of producten met gepersonaliseerd karakter te gebruiken voor publicatie op de website en commerciele doeleinden. Indien deze de privacy van de klanten zou schaden worden deze natuurlijk niet gebruikt.

Artikel 17- Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de klant zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de klant op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Opgesteld door Didi’s Design op 18/11/2021